ویبره دریلی بدنه پلاستیکی یا آلومینیومی

بدنه پلاستیکی یا آلومینیومی ویبراتور بتن دریلی
0
(0)

ویبره دریلی یکی از کارآمدترین ابزارها در پروژه‌های بتن ریزی است. این دستگاه در دو نوع ویبره دریلی آلومینیومی و پلاستیکی روانه بازار شده و چالشی جدی بین خریداران ایجاد کرده است. به طوری که اکثر کسانی که قصد خرید دسته ویبراتور دریلی دارند، بین این دوراهی گیر می‌کنند که ویبره دریلی بدنه یا پلاستیکی آلومینیومی، کدام یک بهتر است؟ ما در این مقاله قصد داریم با مقایسه مزایا و معایب هر یک، شما را در خرید ویبره دریلی مناسب راهنمایی کنیم.

اگر فرصت مطالعه مقاله زیر را ندارید، دعوت میکنیم ویدئوی زیر را تماشا کنید.

ویبراتور دریلی چیست؟

ویبراتور دریلی درواقع نوعی دستگاه ارتعاش بتن کوچک است. این دستگاه‌ها در سایزهای کوچک و با قابلیت حمل و نقل ساده طراحی شده‌اند. اما از آنجایی که حمل و نقل این ابزار توسط اپراتورها و به صورت دستی انجام می‌گیرد، احتمال افتادن آن همواره زیاد است و در چنین مواقعی مهم است که طراحی بدنه دستگاه ویبره دریلی آلومینیومی و پلاستیکی، چگونه باشد. همچنین به منظور راحتی بیشتر در حمل و نقل این وسیله، لازم است تا از وزن سبکی برخوردار باشد.

هر ویبره دریلی آلومینیومی و پلاستیکی، یک موتور الکتریکی تکفاز کوچک با توان حدودا ۰.۸ الی ۱.۴ کیلو وات دارد که در داخل پوسته‌ای دسته‌دار و شبیه به محفظه دریل‌ها تعبیه شده است. چنین چیزی به اپراتورها این امکان را می‌دهد که این پوسته دسته‌دار را به راحتی در دست گرفته و از قابلیت حمل و نقل ساده ویبره دریلی آلومینیومی و پلاستیکی استفاده کنند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های هر یک از این دو نوع ویبره دریلی خواهیم پرداخت. همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله طریقه دمونتاژ ویبراتور دریلی را مطالعه کنید.

ویبره دریلی بدنه پلاستیکی یا آلومینیومی، کدام یک بهتر است؟

ویبره دریلی بدنه پلاستیکی

یکی از انواع مدل های ویبره دریلی، مدل بدنه پلاستیکی آن است که در آن از متریال پلاستیک فشرده استفاده شده. هنگام استفاده از این نوع ویبره دریلی خطر برق گرفتگی وجود نخواهد داشت، چرا که پلاستیک به کار رفته در بدنه، عایق جریان الکتریکی است. این ویبره دریلی‌ها وزن سبکی دارند. همچنین قیمت ویبراتور بتن دریلی پلاستیکی نسبتا ارزان‌تر است.

خرید دسته ویبره دریلی از بتن ویبره

مزایای ویبره دریلی بدنه پلاستیکی

  • ویبره دریلی با بدنه پلاستیکی، نسبت به مدل دیگر که بدنه فلزی دارد، ارزان‌تر است.
  • این نوع ویبره دریلی‌ها عایق جریان برق هستند و کار کردن با آنها دارای امنیت بیشتری است.
  • برای طراحی با فرم‌های هندسی پیچیده مناسب‌تر است. از این رو این مدل طراحی ارگونومیک‌تری نسبت به دیگری دارد.

ویبره دریلی بدنه پلاستیکی

معایب ویبراتور دریلی پلاستیکی

ویبراتور دریلی پلاستیکی در کنار مزایایی که دارد، دارای یک عیب و نقطه ضعف است که باعث می‌شود خریداران به سمت مدل‌های بدنه فلزی کشیده شوند. آن هم مقاومت فیزیکی پایین این ویبراتور دریلی است. اگرچه این بدنه‌های پلاستیکی از پلیمر مقاوم و با استحکام ساخته می‌شوند، اما ممکن است در شرایطی نتوانند کاملا ضد ضربه عمل کنند. به خصوص که همواره احتمال افتادن این ابزار وجود دارد.

ویبره دریلی بدنه فلزی

در طراحی ویبره دریلی با بدنه فلزی، از آلومینیوم آلیاژی استفاده شده است که فرم پذیری دارد و همیشه یکی از بهترین متریال‌ها در ابزارآلات است. اگر نمی‌دانید میان این دو مدل کدام یک سبک‌تر و کدام یک سنگین تر است؟ در پاسخ باید بگوییم که برخلاف آنچه تصور می‌شود، ویبره دریلی فلزی به دلیل استفاده از آلومینیوم، وزن سبک‌تری نسبت به پلاستیکی دارد. همچنین عملکرد بهتری در انتقال حرارت موتور به فضای خارج از آن دارد. از آنجا که این بدنه بسیار سبک، کارآمد و مقاوم طراحی شده است، معمولا در ویبره دریلی‌های بزرگ به کار می‌رود.

خرید ویبره دریلی از بتن ویبره

مزایای ویبره دریلی بدنه آلومینیومی

  • از مهمترین مزایای ویبره دریلی فلزی این است که وزن سبک‌تری نسبت به بدنه پلاستیکی دارند.
  • مقاوم هستند و در صورت افتادن، احتمال شکسته شدن آنها کمتر است.
  • به خوبی می‌توانند حرارت موتور را به خارج انتقال دهند.

ویبره دریلی بدنه فلزی

معایب ویبراتور دریلی بدنه فلزی

  • از آنجایی که آلومینیوم رسانای الکتریکی است و مانند پلاستیک عایق نیست، کار کردن با ویبراتور دریلی فلزی از امنیت کمتر و خطر بیشتری برخوردار خواهد بود.
  • از میان ویبره دریلی آلومینیومی و پلاستیکی، ویبره دریلی آلومینیومی قیمت گرانتری دارد و یک پوسته ارزان به حساب نمی‌آید.

کلام آخر

در این مطلب به معرفی و بررسی دو مدل ویبراتور دریلی یعنی ویبره دریلی آلومینیومی و پلاستیکی پرداختیم. همانطور که مشاهده کردید، هر دو مدل از بهترین ویبراتور دریلی های بازار هستند که قابلیت‌های فنی منحصر به فرد خود را دارند و در عین حال ممکن است با نقص‌های جزئی نیز همراه باشند. اما برجسته‌ترین ویژگی آنها، سبک‌تر بودن بدنه فلزی است و به طور کلی تفاوت چندانی در میزان مقاومت این دو مدل وجود ندارد.

این مقاله چقدر مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین امتیاز : 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین کسی باشید امتیاز میده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من